Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

klarinetles

  • Marianne Locht

    Ik wil graag klarinet leren spelen, maar ben te oud (bijna 30) voor de muziekschool. Ik woon in Bodegraven. Tips?

    Marianne Locht

  • Fred Roubos

    Beste Marianne,

    Om klarinet te leren spelen ben je nooit te oud.

    In iedere goede muziekwinkel (voor blaasinstrumenten) kunnen ze je vertellen bij wie je lessen kunt nemen.

    Het is zeker de moeite waard om het te proberen.

    Zelf krijg ik klarinetles van Peter Alphenaar in Haarlem.

    Ik woon in Nieuw-Vennep en ben bijna 40 jaar.

    Vriendelijke groet,

    Fred Roubos.

  • Janneke Koskamp

    Hoi Marianne

    Ik wil alleen maar even kwijt dat je nooit te oud bent om klarinet te leren spelen. Het is eigenlijk ook van de gekke dat je op volwassen leeftijd niet meer terecht kunt bij een muziekschool.

    Veel succes met zoeken naar een leraar.

    Janneke

  • Frank

    Hoi Marianne,

    rare muziekschool als men jou daar te oud vindt ;-)

    Vaak liggen de tarieven voor volwassenen hoger dan voor mensen onder de 21, maar te oud ben je zeker niet. Ik geef klarinetles op 3 muziekscholen en vorig jaar is er een man van 69 jaar met klarinet begonnen bij me.

    Ik wens je heel veel succes met de klarinet.

    Groeten,

    Frank.

  • Anja

    Vreemd hoor. Ik denk dat het met subsidies te maken heeft. Je kunt altijd privéles proberen en anders te plaatselijke harmonievereniging. Ik geef zelf al meerder jaren les aan diverse leeftijden en heb hier nog nooit van gehoord. Je bent nooit te oud om te leren!

    groetjes en succes!

  • Beheerder Klarinet Pagina

    Nee, ik kan me inderdaad niet voorstellen dat je te oud bent. Maar om op de laatste reply terug te komen, bij een harmonie beginnen met les heeft natuurlijk wel ten gevolge dat je ook de harmonie in moet, anders zullen ze niet blij met je zijn. Het kost een vereniging namelijk veel geld om iemand op te leiden en als hij/zij dan niet in de vereninging meespeelt is dat eigenlijk versplild geld voor hun.