Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kweenie

  • sophie

    hoi ik ben sophie kwil graag clarinet leren spelen welke soort kan ik het best nemen??????????????????

    please antwoord please!

  • Frank

    Hoi Sophie,

    De meest gebruikte klarinet voor als je begint is een bes-klarinet. Bij veel muziekzaken kun je een instrument huren. Handig als je eerst nog wil proberen of je ‘t echt leuk vindt. Als je een instrument wil kopen heb je de keus uit ’n stuk of 4 prima merken en bij ieder merk een aantal types. De prijzen variëren van zo'n

    € 500,- tot boven de € 3000,-

    Als je zelf een instrument aan wil schaffen is 't verstandig iemand mee te nemen die verstand heeft van klarinetten omdat er behoorlijk veel verschil kan zitten tussen klarinetten van hetzelfde merk en type.

    Heel veel succes met zoeken en spelen!!

    Groeten,

    Frank.

  • sophie

    k heb het wellis geprobeerd klarinet spelen maar nu heb ik een slotjes beugel kan ik nu wel klarinet gaan spelen of moet ik eerst wachten tot mijn beugel eruit is ??

  • Frank

    Het is geen probleem om met een beugel klarinet te spelen. Ik heb een aantal leerlingen met ‘n beugel en die kunnen gewoon doorspelen. Het schijnt een beetje gevoelig/pijnlijk te zijn als de beugel net strakker is gedraaid, maar over het algemeen is ’t dus geen probleem. Laat je daardoor dus niet tegenhouden, maar ga lekker spelen!!!!!!!!!

    Groetjes,

    Frank