Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

iemand ervaringen met yamaha YCL-34II??

  • alma

    hallo,

    Ik zit er over te denken om een Yamaha YCL-34II (2e hands) te kopen, maar nu voreg ik mij af of er misschien iemand is die hier goede/slechte ervaringen mee heeft (gehad), want met één keertje spelen weet je ook niet alles…

    Ik heb hiervoor op een instrument van de vereniging, een Noblet gespeeld, maar die moest ik terug geven toen ik t daar zat was (en die klarinet was trouwens ook niet alles!!)

    groetjes,

    Alma

  • alma

    Ervaringen met Yamaha over het algemeen is ook goed…?!

    groetjes,

    alma

  • Frank

    Hoi Alma,

    De enige ervaring die ik met Yamaha klarinetten heb is met de 26 II (volgens mij). In ieder geval een kunstof type. Een aantal leerlingen van me gebruiken ze en ik vind ze best goed voor de prijs. Nadeel is wel dat de kunststof polsters na 'n tijdje plakken.

    Is er op internet geen info te vinden over het type waar je 't over hebt?? Waarom informeer je trouwens naar dit type??? Ik ben zelf Buffet-Crampon-minded w.b. besklarinetten en daar kan ik ook meer over vertellen.

    Ik ben gewoon benieuwd naar het verhaal achter je vraag.

    Groeten,

    Frank.

  • alma

    Hoi Frank,

    Bedankt voor je antwoord.

    Waarom ik naar de Yamaha vroeg? Dat is eigenlijk gewoon een kwestie van wat er aangeboden is. Ik wil mijn klarinet graag bij een winkel kopen, want voor mijn gevoel heb ik dan wat meer garanties. Verder wilde ik geen nieuwe, want dat is veel te duur voor mij, maar wel een houten.

    Dan had de winkel die tenminste nog een beetje bij mij in de buurt zit (30 km) nog maar 2 klarinetten in de aanbieding, namelijk een Leblanc 1020S Sonata en de Yamaha YCL 34II. Nou is die Leblanc ook weer te duur en blijft eigenlijk alleen de Yamaha (of een kunstof) over…

    Op internet kan ik niet zoveel informatie vinden, maar ik was eigenlijk ook meer benieuwd naar persoonlijke ervaringen met het instrument. Dus als iemand die erop gespeeld heeft zou zeggen: “dat moet je nooit van je leven doen” dan zou ik er nog een paar keer over nadenken.

    Groetjes,

    Alma

  • Frank

    Het is altijd prettig om iemand mee te nemen als je een klarinet uit gaat proberen; van een afstand hoor je weer andere dingen dan wanneer je zelf speelt. En in jouw geval is dat ook wel aan te raden omdat keuze uit 1 instrument eigenlijk geen keuze is. In welke regio woon je trouwens?? Zijn er geen andere muziekzaken in de buurt waar ze misschien wat meer keuze hebben????

    Groetjes,

    Frank.

  • alma stans

    Ja je hebt eigenlijk gelijk, maarja meer zaken zijn er niet echt, of je moet gelijk weer een uur ofzo in de auto gaan zitten.

    Ik woon namelijk in de Achterhoek.

    Nou ga ik binnenkort naar Enschede dus daar zal ik ook nog wel even kijken, maar voor onderhoud of een reperatie moet je daar dan ook weer heen.

    Nou ja ik zie nog wel.

    Groetjes!

    Alma

  • Janneke

    Hoi Alma

    Ik heb geen ervaringen met een yamaha, maar ik kom ook uit de Achterhoek. Het is inderdaad erg moeilijk hier in de buurt een goede muziekwinkel te vinden. Ik heb namelijk erg slechte ervaringen met Brugman in Gaanderen. Zelf heb ik m'n klarinet gekocht in Muiderberg bij Harry Bakker. M'n muziekvereniging waar ik bij speel koopt de klarinetten altijd bij Adams. Dat ligt, dacht ik, in Limburg.

    Ik denk altijd, voor een goede klarinet mag je best een stukje rijden. In Muiderberg ben je in ruim een uur.

    Veel succes naar het zoeken naar een goede klarinet.

    Groetkes

    Janneke

  • alma

    Hoi,

    Bedankt voor de reactie. Ja het is zeker moeilijk. Toch wel vreemd, want Brugman was mij juist aangeraden door de dirigent van ons symfonie-orkest die ook muziekleraar op een middelbare school bij ons in de buurt is. Mag ik weten wat voor slechte ervaringen dat zijn?

    Bedankt voor de tip. Ik zal dan maar in Muidenberg gaan kijken…

    Groetjes,

    Alma

  • Frank

    Alma,

    als je dan toch naar Enschede gaat kun je ook even binnenwippen bij Van Weersel

    http://www.weersel.nl/

    Groeten,

    Frank.

  • Janneke

    Hoi Alma

    Je wilde graag weten wat ik voor slechte ervaring had met Brugman. Dat kan ik natuurlijk goed begrijpen.

    Ik ben op m'n 10e begonnen op sopraan-saxofoon. M'n muziekvereniging had alleen maar een hele slechte voor mij. Daar mocht in nog niet eens A-examen op doen. De muziekvereniging wilde niet voor een andere zorgen, want ze waren bang dat ik zou stoppen. Dus zijn m'n ouders naar Brugman gegaan om voor een andere saxofoon te zorgen. Ze hebben zich laten informeren en gekozen voor een Jupiter. Van deze saxofoon zou ik erg veel muziekplezier van hebben. En lang….

    Na twee jaar was deze saxofoon zo ongelooflijk vals dat ie niet meer te bespelen was. In het orkest was ik echt een storende factor geworden. Dus toen ben ik met m'n muziekleraar in Muiderberg een goede gaan uitzoeken. Daar informeren ze je en ik vertrouw ze. Het valt me in die winkel op dat ze zichzelf soms het geld uit de mond praten. Ze verkopen daar hoofdzakelijk saxofoons, maar ook klarinetten. Toen ik een klarinet uitzocht, hebben ze er nog een aantal bij besteld en toen ik dus naar hartelust proberen.

    Ik kom daar elk half jaar, omdat ik voor beide instrumenten (sop-sax en klarinet) een onderhoudscontract heb afgesloten. Misschien wil je een keer meerijden om er te kijken?

    Groetkes

    Janneke