Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

slijpsteen?!?!

  • Janneke

    Hoi iedereen

    Ik moet voor volgende week een slijpsteen aanschaffen, maar ik heb geen idee waar ik dat kan doen. Die slijpsteen moet ook nog twee dagen in het water liggen, dus er is best wel een beetje haast bij.

    Wie kan mij helpen? Ook tips/wetenswaardigheden over zo'n slijpsteen (ik heb geen idee hoe zoiets eruit ziet, of hoe het werkt) zijn van harte welkom.

    Groetkes

    Janneke

  • Tom

    Hey Janneke,

    Heb je die slijpsteen al?? Misschien kun je ons dan even duidelijk maken wat het is. Mijn id was dat het zo'n blok was waar je rietjes mee kunt ‘schuren’ maar dan is de naam een beetje vreemd.

    Gr.

    Tom

    Ps. Misschien wel leuk om even iets over jezelf te zeggen (leeftijd, waar je woont enzo)

  • Janneke

    Hoi Tom (en de rest natuurlijk)

    Die slijpsteen heb ik ondertussen. Ik moest het kopen van m'n leraar. Maar ze noemen zo'n ding blijkbaar ook weleens een wetsteen. Je gebruikt ‘m inderdaad om rietjes mee te schuren. We hebben pas rietjes gemaakt op school (zit in de vooropleiding). De een had een rietje zwaarte 0.5 de ander weer een rietje zwaarte 10 of zo. Het was erg leuk. Zelf vond ik m’n riet aardig gelukt. Het/hij is alleen een beetje zwaar. Ik ben in ieder geval niet van plan erop te gaan spelen. Het is mijn eerste eigengemaakte rietje, dus ga ik hem inlijsten :-)

    Je wilde blijkbaar nog graag iets meer over me weten. Mag hoor, op voorwaarde dat je ook iets meer over jezelf verteld.

    Ik ben Janneke Koskamp, zoals je al wel weet. Ben 19 jaar en zit op dit moment in de vooropleiding van het conservatorium (klarinet natuurlijk). Maar dit bevalt niet zoals ik had gewild en ga volgend jaar farmacie in Groningen studeren. Ben hard op zoek naar een kamer, dus…….als je nog iets weet. Ik ben 9 jaar geleden begonnen op de sopraan-sax, 4 jaar geleden op de piano en 2 jaar geleden op de klarinet. Ook speel ik sinds 2 weken bugel, maar dit valt toch best tegen. Als ik op orkest vertel tegen een bugelist dat ik al d2 kan halen, maar dan maar 5 minuten lang (daarna worden m'n lippen moe), lacht diegene me vierkant uit.

    Graag hoor ik ook meer over de anderen. We weten eigenlijk alleen maar van elkaar dat we graag klarinet spelen.

    Groetkes

    Janneke

  • Tom (beheerder)

    Hoi,

    Zat ik in ieder geval in de goede richting wat betrefd de slijpsteen :).

    Over mezelf:

    Ik ben ook 19 jaar oud. Mijn naam is Tom Kleijkers zoals je kunt zien onderaan klarinet.startpagina.nl. Ik zit nu in het 2e jaar van de opleiding Technische Informatica aan de TU van Eindhoven. Ik ben een jaar geleden ofzo eens met klarinet.startpagina.nl begonnen omdat ik graag klarinet speel en deze pagina nog niet bestond. Verder ga ik dus sax erbij spelen maar doe dat nu nog niet.

    Mijn hobby naast klarinet spelen is websites maken (bv. http://cecilia1866.musiceert.nl of www.streekomroepstart.net of http://www.ampmessenger.com ).

    Ik kom volgens mij nu over als iemand die 24 uur per dag achter een pc zit maar dat is dus totaal niet het geval. Technische Informatica is eigenlijk bijna hetzelfde als Technische Wiskunde en we gebruiken nauwelijks een pc op school.

    Verder vind ik het super leuk dat er zoveel animo is voor dit forum en voor klarinet.startpagina.nl natuurlijk. Ik hoop dat jullie hier nog vaak terugkomen.

    Groetjes,

    Tom