Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

As klarinet gezocht.

  • Bennyboy

    Dag allemaal,

    Ik heb in een tijdschrift (De Klarinet) gelezen dat er ook een As klarinet oftewel piccolo klarinet zou bestaan. Deze is nog kleiner en hoger dan een es.

    Weet iemand hier toevallig meer over, of weet iemand waar zo'n klarinet te krijgen is?

  • Tom (beheerder)

    Nooit van gehoord… :)

  • christian

    Ik ben er afgelopen jaar ergens op het internet een tegengekomen, zal eens voor je nakijken waar dat was. Groetjes!

    p.s. Tom, je mag niet liegen hoor, ik heb je ook al eens verteld over de asklarinet ;-)

  • Karda

    Nooit van gehoord, maar het lijkt me geweldig. Laat het weten als je er info over vindt! :-)

  • Frank

    Hoi Benny,

    As-klarinetten bestaan inderdaad, al worden ze hier niet echt gebruikt. In Italië en Amerika schijnen wat vaker voor te komen. Kijk voor de gein maar eens op onze eigen, onvolprezen klarinet.pagina etc. bij de merken en in het bijzonder Laripamonti en Leblanc.

    Ik denk dat de kans klein is dat je er hier in Nederland een tegen 't lijf loopt (maarja, ik denk wel meer ;-))

    Succes in ieder geval!

    Groeten,

    Frank.

  • Tom (beheerder)

    Jaja Chris, je hebt gelijk… maar je weet toch dat ik nooit naar je luister? :P

  • christian

    Ach ja, van je vrienden moet je het hebben he :D

  • super

    Hier staat hij in ieder geval beschreven.

    http://www.muziekindex.nl/p/klarinet/kl_modellen.html

  • cookiej :)

    Hey :)

    Ja geloof me,,een As-klarinet is super geweldig!

    Ik ben zelf een extreem grote klarinet fan en speel sinds mijn 6e. ( nu 20)

    Ik kwam dit toevallig tegen toen ik beetje aan het google-en was,,, maaree,,,

    Ik heb net een jaar door gebracht in australië als au-pair en daar kan je ze nog heel af en toe ergens vinden :)

    het was een geweldige eer om er 1 in mijn handjes te mogen hebben en ik voelde mijn hart breken toen er geluid uit kwam.

    Te prachtig,,, zou verboden moeten worden :P

    Deze zomer ga ik gelukkig weer terug en zal ik zeker mijn eigen aanschaffen!

    Zal het laten weten als ik hem heb ;)

    xxx klarinetfann :)

  • marjorie

    Je vraag is van een hele tijd terug, maar mocht je nog op zoek zijn: er staat er nu een op marktplaats te koop!

    groeten,

    Marjorie