Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Klarinet voor buiten: hout of kunststof?

  • Annemiek

    Beste allen,

    Sinds kort zit ik bij een drumfanfare die veel buitenoptredens doet.

    Op dit moment heb ik een low-budget kunststoffen klarinet van de vereniging in bruikleen, maar wil liever mijn eigen instrument. Ik heb veel verhalen gelezen dat de weersinvloeden op een houten klarinet niet echt goed zijn voor het hout (scheuren etc).

    Waar spelen jullie buiten op? Met andere woorden, kan ik beter een kunststoffen klarinet kopen? Of is jullie ervaring dat een houten klarinet ook prima kan buiten (in de regen)?

    De muziekwinkel waar de vereniging mee samenwerkt zegt nog nooit van deze problemen gehoord te hebben, maar ik twijfel of dat niet gewoon een verkoop praatje is.

    Groetjes,

    Annemiek

  • johant

    teda Schreef:

    ——————————————————-

    >

    > Waar spelen jullie buiten op? Met andere woorden,

    > kan ik beter een kunststoffen klarinet kopen? Of

    > is jullie ervaring dat een houten klarinet ook

    > prima kan buiten (in de regen)?

    >

    Voor buiten? Altijd kunststof! Ik weiger om mijn houten klarinet mee naar buiten te nemen. Niet alleen omdat hout kan scheuren, maar ook omdat de kans buiten gewoon groter is dat er iets met de klarinet gebeurt. Liever een goedkope kunststoffen B12 omvergelopen dan een dure RC.