Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

altklrarinet en g-klarinet

  • Kuvan

    Beste Klarnetçi Yildirim,

    Ik wil graag een klarinet kopen om turkse muziek mee te kunnen spelen.

    Ik zoek een klarinet als die van Husnu Senlendirici, die speelt op LA dacht ik?

    Kun je me misschien helpen ergens eentje te kunnen kopen of bestellen?

    Mvg,

    Kuvan

  • Djemail

    HALLO

    MIJN ZOON IS 9 JAAR EN IS HELEMAAL FAN VAN HUSNU SENLENDIRICI.

    VOOR DEGENE DIE HET NIET WEET KIJK MAAR OP YOUTUBE.

    IK BEN OP ZOEK NAAR EEN G (SOL) OF B (SIBE MOL) KLARINET VOOR MIJN ZOON WANT.

    HIJ GAAT BINNEN KORT OP KLARINET LES.

    KAN IEMAND MIJN ERBIJ HELPEN??

    ALVAST BEDANKT

    .

    GROETJE'S

    DJEMAIL RAMADANOVIC

  • Yildirim

    Beste Kuvan.. Husnu Senlendirici speelt een G klarinet, maar hij zou waarschijnlijk ook wel een LA hebben. maar wat wij altijd op tv zien en op zijn albums horen is een G. van het merk Amati (Denak). >> Amati G 340s … Deze kun je voor een nieuwprijs van 1000 of 1500 Euro kopen in Tsjechie waar Amati Denak zich bevindt.

    Ook kan ik je aanraden om in Turkije, als je kwaliteit wil, een G / LA kopen van het merk Girnata. Girnata betekent klarinet in het Turks. Deze mensen zijn gevestigd in Izmir/ Turkey. Waarschijnlijk zal het voor jou niet zo handig zijn om daarvoor helemaal naar Turkije te gaan, maar dat zal wel beter zijn als je je product wil controleren op kwaliteit en geluid. Ik weet het niet zeker maar eventueel kun je ook bestellen via internet. dit is de site van Amati : http://www.amati.cz/produkty/g-clarinets/ en dit van Girnata : http://www.girnata.com/index_eng.html Ik weet bijna zeker dat je hier in Nederland geen G kunt vinden. Tenzij je iemand persoonlijk kent die zijn klarinet verkoopt. Ik heb vaak in winkels gezocht naar een G maar de meesten hadden er slechts ooit van gehoord. Dat vind ik wel jammer want opzich is het een prachtig instrument, wat veel verschilt van een Bes. Let wel, als je er een wil kopen, moet het wel een Albert Systeem zijn. de G is sowieso altijd Albert.

    Ik wens je veel succes.

    Fijne dag nog,

    Yildirim.

  • Klarnetci Yildirim

    Als hij fan van husnu is en wil spelen zoals hij, heeft je zoon logischer wijs les nodig. Los daarvan, moet hij wel het verschil kennen tussen de Bb en de G. Uit je naam kan ik opmaken dat je uit Oost-Europa komt, in die streken of natuurlijk in Turkije kun je heel vaak een G klarinet tegenkomen. Hier is dat helaas niet zo, dus als er geen mogelijkheid is om daar een klarinet te kopen zal ik toch maar weer aanraden om een Bb aan te schaffen.

    Het belangrijkste is dat zijn klarinet zo goed mogelijk bij hem past. Ik ga er van uit dat hij nog vrij jong is en is een G klarinet dus een maatje te groot voor hem qua lengte. Klarinet docenten zullen je aanraden een Bb te kopen, omdat zij dat namelijk ook( in de meeste gevallen ) bespelen tijdens lessen.

    Ik heb Kuvan, uit deze forum x aantal adressen gegeven waar G klarinetten aan te schaffen zijn, wellicht dat je daar een kijkje kan nemen.

    Hopelijk krijgt je zoon een mooie toekomst met zijn klarinet, en ik wil hem later graag beluisteren alsof Husnu speelt.

    ;)

    Gr. Yildirim

  • Eren

    Beste Klarnetci Yildirim,

    Ik heb de sites bezocht die jij met de anderen hebt gedeeld, maar helaas heeft niemand gereageerd op mijn mails.

    Kan jij me verder helpen om een G-Klarinet te vinden?

    Mijn e-mailadres is erenn@live.nl

    Ik hoop dat ik zsm iets van je te horen krijg.

    Groetjes,

    Eren

  • Vasiliki Bacharidou

    Geachte klarinetspeler,

    Ik ben ook een Husnu liefhebber, afgezien daarvan loop ik al een tijd rond om een g klarinet te gaan beginnen. Ik heb op verschillende sites gekeken om een klarinet te huren. De besklarinet is natuurlijk altijd voorhanden. De uitdaging is om toch een gklarinet te gaan spelen. Ik heb geen muziekervaring, vroeger op school heb ik wel muzieklessen gehad. Maar dat is echt wel 30 jaar geleden. Heeft u adressen waar ik terecht kan en uw adviezen zijn erg welkom! Ik woon zelf in Deurne (Brabant) .

    Bij voorbaat dank!

    Vasiliki

  • Burak

    Hai Yildirim

    Ik ga binne kort een g klarnet halen via internet, en wil ook graag leren spelen. Nou mijn vraag is, of ik de juiste stof kan krijgen op een normale muziek school in nederland om turks te kunnen spelen zoals husnu senlendirici? Verder heb ik nog nooit noten geleerd of een insturment bespeeld. ik ben zelf 20 jaar, en heb een erg heel leergierig karakter! Ik hoop ondans mijn leeftijd dat ik het alsnog goed ga leren, ookal zou het 10 jaar duuren bewijz van spreken. Heb je nog verder tips voor mij?

    Alvast bedankt!

    Burak

  • Yildirim

    Beste Burak.

    Ik moet je helaas vertellen dat er hier geen Turkse muziek lessen worden gegeven voor de klarnet. het enige wat op dergelijke muziekscholen te vinden is is westerse muziek. en je zal sowieso niet veel hebben aan een G als je hier op les gaat. ik kan je met alle zekerheid vertellen dat je word aangeraden een Bb aan te schaffen. Dus als je als husnu wil spelen, dan moet je het zoals ik zelf leren :D of je zoekt iemand in je buurt die een G speelt die je wat kan leren.

    Zelf kan ik ook absoluut geen noten lezen, en ben ik ook op een leeftijd van 19/20 begonnen, dus als je leergierig bent zoals je me verteld, hoef je je geen zorgen te maken. je moet wel een sterk gehoor en gevoel voor de muziek hebben. en een beetje aanleg. dan komt het allemaal goed.

    verdere tips: kyk uit als je via internet een klarinet koopt. dit geldt vooral voor de G aangezien ze uit het buitenland komen. een beter advies van mijn kant zou zijn, om met een ervaren persoon mee te nemen als je op pad gaat voor een klarnet.

  • Mehmettosun18@hotmail.com

    Merhaba Burak ben Mehmet. Türkiyeden sol klarnet aldım dus g klarinet. Çok hevesliyim ama notaların nerde olduğunu bilemiyorum mesala. Do. Re mı fa sol la si hangi yerde fln. Yardımcı olursan sevenirim. Email mesaj atabilirsin. Mehmettosun18@hotmail.com Saol. Kardes Saygılar. :-)

  • I.Caliskan

    Beste Yildirim,

    ik ben ook zoek naar een g-klarinet heb op de volgende website een klarinet gevonden het is wel bb-stemming dus echt uit Turkije is het niet

    http://www.instrumentsonline.nl/?hcat=1&cat=12&artikelid=30300

    is dit een goeie ?

    en om te beginnen met leren wil ik graag boek van serkan cagri bestellen uit turkije met dvd erbij

    hoor graag van je

    gr.

    Ibrahim